zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Een medewerker vertoont goeroe-gedrag. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben manager van een afdeling van technisch specialisten. Eén van hem is zeer deskundig op een belangrijk deelgebied. Hij wil zich graag verbreden en ook op andere technische gebieden gaan werken. Dit juichen wij ook erg toe. Het probleem is dat deze persoon zich als een soort 'goeroe' (alwetende) gedraagt. Andere medewerkers hebben daar moeite mee en kunnen daardoor niet met hem samenwerken. Wat te doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het is heel verstandig dat de deskundig de kans krijgt om zijn kennis over te dragen en zich verder te ontplooien. Hoewel zijn voorkeur uitgaat naar ontplooiing op andere technische gebieden, wil ik je aanraden deze man op de mogelijkheid te wijzen zich ook op communicatieve vlak te ontwikkelen. Zonder ontwikkeling op dat laatste gebied zal hij zijn horizon niet effectief kunnen verbreden en zal hij de kennis die hij bezit niet kunnen overdragen. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
meer top 10
vacatures
meer vacatures