zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat is het takenpakket van een teamleider?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik zie steeds vaker bij de taakomschrijving van teamleiders in de zorg, dat een managementopleiding een vereiste is. Ik vind dat vreemd. In mijn beleving zou een teamleider vooral bezig moet zijn met de inhoudelijke kant: de kwaliteit, samenwerking en professionaliteit van de teamleden op de werkvloer. Een manager die boven de teamleiders staat, is dan verantwoordelijk als leidinggevende. Hoe kijk jij hier tegenaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
Dat een teamleider meer bezig is met de inhoudelijke of operationele kant van het werk dan de zorgmanager is waar. Maar zaken als het bewaken en aansturen de kwaliteit van het werk, de samenwerking en de professionaliteit zijn management- cq leidinggevende vaardigheden waar specifieke kennis en vaardigheden voor nodig zijn. Of je die nu uit ervaring hebt opgedaan of via een opleiding. Daarnaast verandert er veel in de zorgsector. Je ziet om die reden diverse ontwikkelingen om je heen. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10