zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe zorg ik dat mijn beste medewerker blijft?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik vermoed dat mijn meest deskundige medewerker naar een andere baan zoekt. Mijn afdeling heeft het afgelopen jaar zwaar gehad. Er heerste onduidelijkheid over de werkgelegenheid, maar ik had te weinig tijd voor overleg en people management. Nu breken betere tijden aan. Ik wil juist deze deskundige medewerker niet kwijt. Hoe zorg ik dat hij blijft?"

Antwoord van Asha Kalijan
Als je mensen wilt binden aan je bedrijf dan moet je ze juist in moeilijke tijden aandacht geven. Want vage signalen over bezuinigingen, de angst voor hun baan en de summiere informatie-uitwisseling zorgen voor onzekerheid. Onzekerheid motiveert mensen niet om te blijven en stimuleert zelfs juist dat ze op zoek gaan een andere baan met meer zekerheid en waardering. En op de arbeidsmarkt is altijd plaats voor deskundig personeel. Zij zullen dan ook als eerste opstappen als het minder goed gaat.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10