zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Een collega geeft nooit een compliment. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een collega-manager uit ons MT heeft erg moeite om zijn medewerkers een compliment te maken. Ik zie dat zijn medewerkers zich uit de naad werken en goede resultaten, maar hij legt alleen de nadruk op wat niet goed gaat. Ik merk dat het ten koste gaat van de motivatie op zijn afdeling. Ik wil hem er graag op aanspreken. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het is waar dat sommige managers het niet leuk vinden om complimenten te geven. Vaak zie je dat het niet past in de klassieke managementstijl die ze hanteren. Het geven van complimenten aan medewerkers heeft echter een functie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
IT-beslisser vindt innovatie binnen eigen organisatie te traag (1) 
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden (1) 
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten  (3) 
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen (1) 
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro (1) 
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
Werk beïnvloedt privéleven negatief
Kennisontwikkeling IT’ers blijft achter door werkdruk
Innovatie als tool om medewerkers zichzelf te laten ontwikkelen
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden
Personeelstekort? Zo haalt u nieuwe talenten binnen en behoudt u ze!
Verwachte vraag naar ‘vaste’ IT’ers door financiële dienstverleners neemt af
‘Niet Haagse plannen, maar kennis en drive bepalen succes bemiddeling'
Hoe schrijft u offertes die scoren?
meer top 10