zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een medewerker die altijd het conflict zoekt?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Eén van mijn medewerkers zoekt vaak het conflict op. Waar het ook over gaat, hij moet er iets van zeggen. Vaak is de opmerking ook nog niet relevant. Hij bemoeit zich op een verkeerde manier met iedereen. Met mij, als het gaat om het geven van werkopdrachten, met collega's hoe zij iets oplossen. Hij voelt zich ook nog een achtergesteld in de groep. Mijn geduld raakt inmiddels op. Hoe kan ik hier beter mee omgaan?"



Antwoord van Asha Kalijan
Er zijn mensen die altijd tegendraads reageren in hun communicatie met anderen. Dat is hun manier van doen. Altijd kritisch zijn (en soms hun gelijk opeisen) typeert hen. Soms hebben deze mensen oog voor ontbrekende stukken in het verhaal, en kunnen met hun tegendraadse opmerking iets toevoegen.
In dit geval is de voornaamste reden waarschijnlijk dat de medewerker zich achtergesteld voelt in de groep en daar aandacht voor vraagt. Dat doet hij op een onhandige manier, namelijk door zich met alles te bemoeien. Zo denkt hij er bij te horen. Maar dat werkt contraproductief en dat moet hij gaan begrijpen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
meer top 10