zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe kom ik overtuigender over?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben een halfjaar op een IT-afdeling werkzaam. Als ik mijn medewerkers aanspreek op hun gedrag of functioneren, dan heb ik het gevoel dat het niet overkomt. Als ze zaken fout doen, moet ik ze vaak een paar keer aanspreken voordat ze gaan doen wat ik vraag. Wat kan ik hieraan doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Aanspreken van medewerkers zou je moeten zien als feedback geven of terugkoppelen van zaken. Feedback geeft ruimte voor wederzijdse inspraak en je krijgt vaak terug of de medewerker heeft begrepen wat je bedoelt en anders waarom hij niet geheel achter je standpunt staat. Je komt zo sneller tot een werkbare, geaccepteerde oplossing van wat er speelt.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Eén op de drie werknemers worstelt met werk-privébalans
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
'Beleggers moeten niet doorschieten in hun negatieve sentiment'
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Tijden veranderen, en daarmee carrières
meer top 10