zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een overheersende collega-manager?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik werk als diensthoofd in een verzorgingstehuis, samen met een collega. Er zijn vier afdelingen. In plaats van elk twee afdelingen te leiden, heeft mijn collega ooit bepaald dat we over alle vier afdelingen gaan: hij over de mensen en ik over de bewoners. Dit leidt regelmatig tot botsingen, waarbij hij mijn beslissingen overrulet en mij kleineert in bijzijn van anderen. De directeur weet geen oplossing (hij heeft nog weinig ervaring). Hij uit voortdurend kritiek op mij en mijn collega's. Wat is hier aan te doen?" [Ingekort door de redactie]

Antwoord van Asha Kalijan
Het is een lastige situatie waarin je verkeert, zeker als zelfs de directeur het idee heeft het nu niet te kunnen oplossen. Toch is het zijn taak en verantwoordelijkheid om het op te lossen en jou te ondersteunen bij de uitvoering van jouw taken. Als je op zijn steun aan kunt, kun je ook steviger in je schoenen staan ten aanzien van je collega.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10