zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe om te gaan met medewerkers die de boel verzieken?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben manager geworden van een team dat een tijdje geen leidinggevende heeft gehad. Iemand had zich inmiddels wel opgeworpen als informele leider. Zij werkte mij voortdurend tegen toen ik eenmaal aan was getreden. Ik heb haar inmiddels kunnen laten overplaatsen, maar een drie van haar 'getrouwen' verzieken nog steeds de sfeer en veroorzaken veel negativiteit in het team. Wat kan ik hieraan doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Wisseling van de wacht brengt altijd een periode van gewenning met zich me. Dat je al resultaat boekt qua werksfeer, eigen initiatieven en meer communicatie is een heel goed begin. Aan de drie mensen die nog tegenwerken, zul je iets moeten doen, maar dat hoeft niet per se in te houden dat ze de afdeling verlaten. Als het talentvolle mensen zijn, zou dat namelijk jammer zijn.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
meer top 10
vacatures
meer vacatures