zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen met een (onterecht) klagende klant?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben directeur van een bedrijf in parketvloeren. Een grote klant die wegens "slappe tijden" al een tijdje niet bij ons had besteld, heeft onlangs een grote order geplaatst. Nu willen ze echter de rekening niet betalen omdat een vorige levering niet goed zou zijn geweest. Indertijd hebben ze niet geklaagd. Ze houden voet bij stuk en weigeren te betalen. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Ik begrijp dat je als bedrijf te maken hebt met wisselend bestelgedrag wegens 'slappe tijden'. Enkele klanten eisen vervolgens bij een nieuwe bestelling geld terug, omdat ze achteraf zeggen dat het product niet deugt. Zij laten geen ruimte voor discussie, omdat ze dreigen om geen bestellingen meer te plaatsen als de laatste order niet wordt gecrediteerd. In je algemene voorwaarden heb je duidelijk staan dat ze voor het leggen van het parket moeten controleren of het product voldoet aan de eisen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Pitch jouw idee, concept of bedrijf aan 350 topbeslissers en win € 2500.
reacties
Burn-out: Psychiaters weten het niet (5) 
Economische visie digitaliseringsstrategie ontbreekt in Miljoenennota (1) 
Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties (5) 
Prinsjesdag 2018: Kabinet maakt meeste geld vrij voor de zorg  (1) 
Zes leiderschapslessen van Barack Obama (1) 
Impact geluid in kantoortuin onderschat  (1) 
Weer geen vooruitgang topvrouwen beursondernemingen  (1) 
top10
Burn-out: Psychiaters weten het niet
Burn-out: misschien een verkeerd etiket?
Recruitmentorganisaties overtreden massaal de AVG
Nederlander met modaal inkomen ziet salaris met 98 euro stijgen
Vrouw vindt het gęnant om ongezonde snack te kopen in bijzijn collega’s
Nederlander slaapt van zondag op maandag het slechtst
Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
Economische visie digitaliseringsstrategie ontbreekt in Miljoenennota
Steeds meer banen gericht op blockchain technologie
Hoe ‘helden’ in reclames ons raken… en aan een merk binden
meer top 10