zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen met een (onterecht) klagende klant?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben directeur van een bedrijf in parketvloeren. Een grote klant die wegens "slappe tijden" al een tijdje niet bij ons had besteld, heeft onlangs een grote order geplaatst. Nu willen ze echter de rekening niet betalen omdat een vorige levering niet goed zou zijn geweest. Indertijd hebben ze niet geklaagd. Ze houden voet bij stuk en weigeren te betalen. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Ik begrijp dat je als bedrijf te maken hebt met wisselend bestelgedrag wegens 'slappe tijden'. Enkele klanten eisen vervolgens bij een nieuwe bestelling geld terug, omdat ze achteraf zeggen dat het product niet deugt. Zij laten geen ruimte voor discussie, omdat ze dreigen om geen bestellingen meer te plaatsen als de laatste order niet wordt gecrediteerd. In je algemene voorwaarden heb je duidelijk staan dat ze voor het leggen van het parket moeten controleren of het product voldoet aan de eisen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10