zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe moet ik omgaan met mogelijke discriminatie in mijn team?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Via de P&O-afdeling heb ik vernomen dat een medewerker (die anoniem wil blijven) zich gediscrimineerd voelt door een senior-medewerker. De klacht is te weinig concreet om de senior rechtstreeks op aan te spreken. Als ik het onderwerp met hem aankaart, vrees ik dat hij verontwaardigd en verbaasd zal zijn en de naam van de klager wil weten. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
Waar ik een vraagteken bij hebt, is waarom de medewerker niet direct naar jou toe is gekomen met het signaal van discriminatie. Dat brengt me op de relatie en communicatie met je medewerker(s). Hoe gaat jullie elkaar om en vallen jou bepaalde dingen misschien achteraf op? Als er vertrouwen heerst op de werkvloer, dan is het gemakkelijker om signalen rechtstreeks aan jou (of aan elkaar!) te melden. Wees nieuwsgierig naar hoe het komt dat het anders is gelopen. Maar gebruik dit gegeven niet tegen de medewerker.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
meer top 10