zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Concurreren voor professionele dienstverleners

Door: Michel Hoetmer
 
Het is voor professionele dienstverleners gebruikelijk dat ze een vaste klantenbasis bedienen. Helaas vallen er in deze roerige tijden soms vaste klanten af. Of levert het opgebouwde netwerk minder op dan voorheen. Gelukkig zijn er soms ook meevallers. Bijvoorbeeld wanneer zich spontaan een prospect meldt via de website of de telefoon (leads). Het lijkt op scoren voor een open doel. Helaas valt het in de praktijk soms vies tegen. Wat is de beste werkwijze?



De lead opvolgen?
Neem snel telefonisch contact op. Kwam de aanvraag via internet? Bel binnen enkele uren. Kwam de aanvraag via de telefoon? Reageer binnen maximaal één dag. Voor schriftelijke aanvragen hebt u iets meer tijd. Maar ook dan is het verstandig vlot te reageren. Waarom? De meeste prospects informeren bij meerdere potentiële leveranciers. U maakt een alerte en professionele indruk en bouwt een (kleine) voorsprong op ten opzichte van concurrenten die laks reageren. Bovendien: de prospect is nu warm. Smeed het ijzer wanneer het heet is!
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10