zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Leads verzilveren in vijf stappen

Door: Michel Hoetmer
 
Vrijwel elke organisatie kent droeve verhalen over leads die ergens in een bureaula liggen weg te kwijnen. Wat had u niet allemaal kunnen verkopen als…!? Dat is jammer zeker als wij zien hoeveel moeite verkopers soms moeten doen om nieuwe klanten binnen te halen. In dit artikel vindt u een praktisch stappenplan om vanv leads orders te maken.

Stap 1: definieer wat een goede lead is
Ik vraag wel eens aan de deelnemers van mijn trainingen: "Kun je voor mij de ideale klant beschrijven?" De antwoorden zijn soms beschamend. Ze zeggen: "Een goede klant is iemand die bij mij wil kopen, niet lastig doet en voldoende geld heeft!" Tja.. dat willen wij natuurlijk allemaal. In plaats dat ik schuddebuikend van het lachen over de grond rol, houd ik mijn gezicht netjes in de plooi. En zeg dan: "Prima antwoord! Wie zou er dan graag bij jou kopen?" En dan blijft het stil.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10