zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe krijg ik mijn directeur op een andere koers?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben filiaalhouder van een verzekeringskantoor. Door de recessie hebben wij moeite met het vullen van onze orderportefeuille. Tegelijk bellen veel klanten die bezorgd zijn over hun lopende verzekeringen. De directeur vindt dat we daar niet teveel aandacht aan moeten besteden en vooral met acquisitie bezig moeten zijn. Bovendien wil hij op alles bezuiningen (zelfs printwerk). Medewerkers zijn bezorgd dat ze hun baan kwijtraken als we doorgaan met dit beleid. Hoe overtuig ik de directeur om een andere koers te gaan volgen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het dilemma waar jullie mee te maken hebben is voor veel managers (en directeuren) herkenbaar. Het zijn lastige tijden en de prognoses zijn niet bijzonder positief. Het zal dan ook even tijd kosten om te bepalen wat de juiste strategie voor een bedrijf is. Ik vind wel dat de dialoog daarover in ieder op gang moet komen en dat er binnen een bepaalde tijd keuzes moeten worden gemaakt. Het liefst binnen enkele weken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10