zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe krijg ik mijn directeur op een andere koers?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben filiaalhouder van een verzekeringskantoor. Door de recessie hebben wij moeite met het vullen van onze orderportefeuille. Tegelijk bellen veel klanten die bezorgd zijn over hun lopende verzekeringen. De directeur vindt dat we daar niet teveel aandacht aan moeten besteden en vooral met acquisitie bezig moeten zijn. Bovendien wil hij op alles bezuiningen (zelfs printwerk). Medewerkers zijn bezorgd dat ze hun baan kwijtraken als we doorgaan met dit beleid. Hoe overtuig ik de directeur om een andere koers te gaan volgen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het dilemma waar jullie mee te maken hebben is voor veel managers (en directeuren) herkenbaar. Het zijn lastige tijden en de prognoses zijn niet bijzonder positief. Het zal dan ook even tijd kosten om te bepalen wat de juiste strategie voor een bedrijf is. Ik vind wel dat de dialoog daarover in ieder op gang moet komen en dat er binnen een bepaalde tijd keuzes moeten worden gemaakt. Het liefst binnen enkele weken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Kantoor inrichten is maatwerk
Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Controleren loonstrook blijkt ingewikkeld  (1) 
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval? (1) 
Occasionmarkt 2019: online en transparant (1) 
Werknemer heeft geen idee van bedrijfsdoelstellingen (1) 
Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven? (2) 
Welke tech-trends staan ons in 2019 te wachten? (1) 
Smartphonegebruik achter het stuur: 94 procent vindt het onverantwoord (2) 
top10
Controleren loonstrook blijkt ingewikkeld
Helft medewerkers voelt zich niet gehoord door management
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen?
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval?
Tesla Model X is de EV van het Jaar 2019
Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
Occasionmarkt 2019: online en transparant
Onbekende cyberaanval is de grootste vrees voor 2019 van IT-beslissers
Helft organisaties heeft geen inzicht in datalekken eigen IoT-devices
Jongeren verwachten inkomensstijging van 175 euro per maand
meer top 10