zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een notoire ziekmelder?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben operationeel manager bij een groothandel met 22 man personeel. Het hoofd van het magazijn heeft zich in 2008 circa tien keer twee dagen ziek gemeld. Ik heb hier meerdere keren met hem over gesproken en hij zegt dat hij er ook van baalt en dat hij echt ziek is Zelf denk ik echter dat het door zijn hobby's komt (DJ en nachtvissen). Zijn absentie is slecht voor het moreel onder zijn collega's. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Twintig ziektedagen van gemiddeld twee dagen achter elkaar, geeft inderdaad te denken. Ik denk dat je de zaak zonder oordeel moet aankaarten, waarbij de voorwaarde is dat je het gesprek eerst goed voorbereid. Laat je hierbij niet weerhouden door je vermoedens dat je de medewerker onder druk zet en hij zich daardoor weer ziek gaat melden. Als hij dat doet, dan laat hij zich echt kennen. Als je de situatie goed aanpakt, dan zorg je juist voor oplossingen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10