zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een notoire ziekmelder?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben operationeel manager bij een groothandel met 22 man personeel. Het hoofd van het magazijn heeft zich in 2008 circa tien keer twee dagen ziek gemeld. Ik heb hier meerdere keren met hem over gesproken en hij zegt dat hij er ook van baalt en dat hij echt ziek is Zelf denk ik echter dat het door zijn hobby's komt (DJ en nachtvissen). Zijn absentie is slecht voor het moreel onder zijn collega's. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Twintig ziektedagen van gemiddeld twee dagen achter elkaar, geeft inderdaad te denken. Ik denk dat je de zaak zonder oordeel moet aankaarten, waarbij de voorwaarde is dat je het gesprek eerst goed voorbereid. Laat je hierbij niet weerhouden door je vermoedens dat je de medewerker onder druk zet en hij zich daardoor weer ziek gaat melden. Als hij dat doet, dan laat hij zich echt kennen. Als je de situatie goed aanpakt, dan zorg je juist voor oplossingen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10