zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat kan ik doen aan een manipulerende directeur?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik werk als manager bij een technisch bedrijf en word geacht met de bedrijfsleider te werken aan een werkbare structuur en een beter werkklimaat. Hoewel ons vrijheid is toegezegd worden we echter steeds teruggefloten door de directeur. Nu is ons gebleken dat de directeur een manipulerend iemand is. Als hij zijn rekeningen niet kan betalen bijvoorbeeld, beschuldigt hij de leverancier van nalatigheid. Hoe kunnen we verandering brengen in deze werkrelatie?" [ingekort door de redactie]

Antwoord van Asha Kalijan
Ik kan me goed voorstellen dat er niet samen te werken is met een manipulatieve directeur. Je kunt niet vertrouwen op gemaakte afspraken, je krijgt geen duidelijke bijsturing en je weet niet wat je aan hem hebt. Dat creëert geen veilige werksituatie en veroorzaakt juist veel stress. Erger nog, hij belemmert een goede bedrijfsvoering.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
meer top 10