zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat leert u van Obama en Wilders?

Door: Frank van Marwijk
 
Begin dit jaar werd ik verschillende malen geïnterviewd in het kader van het verschijnen van mijn boek: Manipuleren kun je leren. Een van de vragen die mij regelmatig werd gesteld was: ‘Kun je enkele prominenten noemen, die volgens jou het meest bedreven zijn in het manipuleren?’. Er was zelfs een journalist die mij vroeg een top vijf samen te stellen van de beste manipulatoren van 2008. Ik antwoordde daarop meestal dat ik dat lastig vond omdat mijn top 5 totaal verkeerde verwachtingen zou kunnen scheppen.

Sommige mensen vormen zich al een mening over een artikel of boek naar aanleiding van de titel, zonder ook maar een woord van de inhoud te hebben gelezen. In andere gevallen worden uitspraken uit hun context gelicht waardoor er een vervormd beeld ontstaat. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat André van Duin goed kan manipuleren, zouden veel mensen - die alleen deze stelling onder ogen krijgen - zich er een idee bij vormen, zonder dat ze weten wat ik precies met deze formulering bedoel. De persoon in kwestie zou vermoedelijk weinig gelukkig zijn met de krantenkop: André van Duin, beste manipulator van 2008!
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Corona-klagen
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10