zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Verkopen: een spel van aantrekken en afstoten

Door: Michel Hoetmer
 
Waarschijnlijk hebt u het vroeger wel eens meegemaakt op school. In uw klas bevond zich iemand die bij iedereen populair was. Op de een of andere manier was die persoon aantrekkelijk. Iedereen vocht om de gunsten van het idool. De ‘godheid’ reageerde koel op toenaderingspogingen en hield vooral de hongerigste klasgenootjes op afstand. Het maakte ze extra aantrekkelijk in de ogen van hun begerige klasgenootjes. Ze hadden hun vriendjes voor het uitkiezen.

Zo ging het er aan toe in de spijkerharde wereld van de scholier. Maar zo gaat het er ook aan toe in het moderne zakenleven. Menig verkoper loopt het water uit de mond bij een prospect die bereid is diep in de buidel te tasten. Dus doen verkopers letterlijk alles om de illustere prospect te behagen. Foute boel natuurlijk want deze verkopers ondergraven hun onderhandelingspositie. Wat kunnen verkopers allemaal verkeerd doen?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10