zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Paradox: training in authenticiteit

Door: Frank van Marwijk
 
Tijdens mijn trainingen leer ik de deelnemers technieken om effectief gebruik te maken van lichaamtaal om goed over te komen en de gesprekken die ze voeren in de gewenste richting te sturen. Vaak komt daarbij de vraag naar voren of je wel authentiek blijft wanneer je dit soort technieken toepast om anderen te beïnvloeden. En zeker naar aanleiding van mijn boek Manipuleren kun je leren, wordt mij deze vraag steeds vaker gesteld. Is het niet het meest belangrijk om jezelf te zijn? Staat oprechtheid en openheid over wie je bent niet voorop? Is authenticiteit trouwens aangeboren en onveranderlijk of kun je je er misschien in trainen om meer jezelf te zijn?

Authenticiteit: de nieuwe waarde
In deze tijd wordt het door veel mensen belangrijk gevonden om authentiek te zijn. Daarbij is het wenselijk dat u zich gedraagt zoals u uzelf kent. De meningen die u uitdraagt dienen aan te sluiten bij wie u bent. U moet zeggen wat u echt vindt. Als u dat niet doet en steeds meewaait met wat anderen zeggen, is de kans groot dat u inconsistentie verweten wordt. Het lijkt dan of uw mening net zo gemakkelijk verandert als het weer. Mensen weten dan niet wat ze aan u hebben. Bovendien bestaat het risico dat wat u doet niet aansluit bij wat u daarover zegt. En dat komt gemaakt over. U bent niet echt, maar bedient zich blijkbaar alleen van trucjes om te bereiken wat u wilt. U manipuleert om uw doelen te bereiken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
De Nieuwsbrief Checklist: 49 punten voor een zorgeloze verzending
Bij het versturen van een nieuwsbrief kan veel fout gaan. Fouten maken is menselijk, maar natuurlijk maak je ze liever niet. Om fouten te voorkomen, heeft Spotler een allesomvattend document met 49 checkpoints gemaakt. Superhandig!
Download de gratis checklist
Lees verder
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
reacties
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
Pandemie heeft grote impact op werkmotivatie jongeren  (1) 
top10
Futurizen. Het nieuwe werkwoord voor managers
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Bedrijven tonen sterke weerstand tegen technologische transformatie
Kwart thuiswerkers zoekt andere baan bij terugkeer naar kantoor
Zieke medewerker bleef werken om financiële redenen
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Crisiscommunicatie in een steeds complexere wereld
NBBU: SER-akkoord leent zich voor voortzetten gesprekken uitzend-cao
Cloud-native architectuur vereist andere applicatiebeveiliging
De gevaren van het lekken van persoonlijke gegevens en wat u ertegen kunt doen
meer top 10