zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe krijgen we eerlijkere feedback van medewerkers?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Als P&O'er voer ik regelmatig exitgesprekken. Daarbij komt ook vaak kritiek op de leidinggevende naar boven, die ze niet met hun manager hebben besproken. Ze geven aan dat ze dat niet durfden. Hoe kan ik bereiken dat medewerkers wel eerlijke (dus ook kritische) feedback aan hun manager geven?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het dilemma dat jij aangeeft, leeft bij veel medewerkers tijdens functionerings- en beoordelingsgesprekken. Ik vind het geen goede zaak voor organisaties. Als jij er pas in exitgesprekken achterkomt wat er leeft bij medewerkers, dan worden interne gesprekken door leidinggevenden niet effectief gevoerd. Het kost een organisatie veel geld om ervaren mensen te laten vertrekken en daar een vervanger voor aan te nemen. Dat is niet goed voor het bedrijfsresultaat. Ik denk dat jij een belangrijke rol speelt om het tij te keren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
meer top 10