zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe pak ik een subtiel saboterende medewerker aan?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een medewerker voert een nogal geslepen "fluister-campagne". Over allerlei onderwerpen spant ze heel subtiel collega's voor haar karretje. Die gaan  vervolgens actie ondernemen en maken van haar probleem ook hun probleem, bijvoorbeeld over het betalen van overuren. Wij reageren geprikkeld omdat we weten  wie er achter zit. Het heeft een negatieve invloed op de sfeer, maar ook op de productiviteit. Omdat het zo subtiel gebeurt, is het lastig haar aan te pakken. Wat kan ik doen? Haar confronteren of een gesprek met het hele team aangaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
De medewerker confronteren zal niet heel veel opleveren, tenzij je iets concreets kunt aangeven. Dat is lastig, omdat het spel subtiel gespeeld wordt. Een gesprek met het hele team aangaan lijkt me een goed idee, echter je moet dan wel bereiken dat zaken in het vervolg zelf en direct aangekaart worden en niet via anderen. Daarnaast moet de 'fluister-campagne' ophouden en collega's moeten gaan inzien dat zij waarschijnlijk gebruikt worden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Eén op de drie werknemers worstelt met werk-privébalans
'Beleggers moeten niet doorschieten in hun negatieve sentiment'
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
meer top 10