zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe pak ik een subtiel saboterende medewerker aan?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een medewerker voert een nogal geslepen "fluister-campagne". Over allerlei onderwerpen spant ze heel subtiel collega's voor haar karretje. Die gaan  vervolgens actie ondernemen en maken van haar probleem ook hun probleem, bijvoorbeeld over het betalen van overuren. Wij reageren geprikkeld omdat we weten  wie er achter zit. Het heeft een negatieve invloed op de sfeer, maar ook op de productiviteit. Omdat het zo subtiel gebeurt, is het lastig haar aan te pakken. Wat kan ik doen? Haar confronteren of een gesprek met het hele team aangaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
De medewerker confronteren zal niet heel veel opleveren, tenzij je iets concreets kunt aangeven. Dat is lastig, omdat het spel subtiel gespeeld wordt. Een gesprek met het hele team aangaan lijkt me een goed idee, echter je moet dan wel bereiken dat zaken in het vervolg zelf en direct aangekaart worden en niet via anderen. Daarnaast moet de 'fluister-campagne' ophouden en collega's moeten gaan inzien dat zij waarschijnlijk gebruikt worden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10