zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Een medewerker manipuleert mij. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een medewerker heeft zich flexibel opgesteld en is bijvoorbeeld bereid geweest om tijdens de vakantie een dag terug te komen toen het druk was. Ze eist echter ook een voorkeurspositie. Zo is ze op eigen initiatief verder van haar werk gaan wonen en nu wil ze de reiskosten volledig vergoed hebben. Geef ik dat niet, dan heb ik een probleem, zegt ze. Ik voel me daardoor gechanteerd. Ook heb ik het gevoel dat ze consequent haar werk traineert. Ze heeft bijvoorbeeld de inlogcode van haar pc veranderd, zonder dat te melden. Hoe moet ik hier mee omgaan?"



Antwoord van Asha Kalijan
De situatie is scheef gegroeid op het moment dat de medewerker tegen je zei dat zij flexibel is en dat zij dat ook van de organisatie verwacht. Daar begint de manipulatie c.q. chantage al. Ik denk dat de medewerker inderdaad erg flexibel en wellicht grenzeloos in elkaar zit en verwacht dat als zij u een dienst bewijst het voor haar vanzelfsprekend is dat u haar tegemoet komt. Zij vult als het ware in wat een goede tegenprestatie zou moeten zijn. Zij vindt de normale werkgever-werknemer relatie voor haar niet van toepassing, want ze komt zelfs van haar vakantie terug, maar ze verwacht in feite dat jij ook uitzonderingen voor haar maakt: ze wil boven de werkgever-werknemer relatie gesteld worden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Eén op de drie werknemers worstelt met werk-privébalans
'Beleggers moeten niet doorschieten in hun negatieve sentiment'
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Bijna geen bedrijf innoveert nog op eigen houtje
meer top 10