zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Mijn directie kan niet delegeren. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Onze organisatie, waar ik manager ben, is in de laatste paar jaar hard gegroeid, wat heeft geleid tot aanname van veel nieuw personeel. De directie wil een platte organisatie behouden. Daar is op zich niks mis mee, maar in dit geval wel. De directrice wil namelijk overal van op de hoogte zijn en alles zelf beslissen. Ze kan niet loslaten of delegeren, waardoor ontwikkelingsprocessen vertraging oplopen of verkeerd worden uitgevoerd. Ik heb dit al eens aangekaart, maar dat werd me niet in dank afgenomen. Hoe doorbreek ik deze tunnelvisie van de directie?"

Antwoord van Asha Kalijan
Als een organisatie groeit, en zelf hard groeit in jullie geval, dan is het noodzakelijk dat het management meegroeit. Elke organisatie(groei)fase appelleert aan andere managementstijlen. Als er geen aanpassingen plaatsvinden in het managen van groeiscenario's, krijg je de situatie zoals die nu bij jullie ontstaan is.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
meer top 10
vacatures
meer vacatures