zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe pak ik een werknemer aan die altijd te laat komt?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Eén van de medewerkers in mijn team komt gemiddeld één à twee keer per week te laat op zijn werk. En met te laat bedoel ik één of anderhalf uur te laat. Ik heb hier een aantal keren met hem over gesproken, maar dat heeft tot nog toe geen resultaat opgeleverd. Wat te doen? Kan ik deze werknemer ontslaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
Er gaan gemiddeld drie productieve uren per week verloren doordat het betreffende personeelslid te laat verschijnt op het werk. Dat is veel. Daarbij houdt de medewerker zich niet aan de regels van het bedrijf, zelf niet na herhaalde gesprekken en geeft hij een slecht voorbeeld aan anderen. Als leidinggevende lijkt je gezag ook nog te worden ondermijnd, omdat de medewerker na de gevoerde gesprekken geen verbetering laat zien. Je bezinnen op ontslag lijkt dan een logische volgende stap.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10