zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe krijg ik ons beoordelingssysteem beter geaccepteerd?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Sinds drie jaar is bij ons het beoordelingsgesprek geintroduceerd. Daarbij wordt elke medewerker gescoord volgens een puntenmethode. Dat resulteert in een beoordeling in de categorieën A tot en met D (waarbij D de hoogst te halen beoordeling is). Om in aanmerking te komen voor een hogere salaristrede is minimaal een C-score vereist. Onze mensen werken in het algemeen goed, maar de afdelingshoofden krijgen van medewerkers vaak de klacht dat ze 'slechts' een C scoren, terwijl dat een prima beoordeling is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat medewerkers inzien dat een C-score een heel normale en acceptabele beoordeling is."

Antwoord van Asha Kalijan
Je vraag is aan de ene kant te algemeen wat de context van jullie beoordelingssysteem betreft en aan de andere kant te gedetailleerd op het punten/scoresysteem. Ik kan je alleen wat richtlijnen geven en ik raad je aan met de uitkomsten van de richtlijnen je vraag nader te definiëren en daarna gerichter verder te gaan met het oplossen van de knelpunten in het beoordelen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Kantoor inrichten is maatwerk
Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
reacties
Controleren loonstrook blijkt ingewikkeld  (1) 
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval? (1) 
Occasionmarkt 2019: online en transparant (1) 
Werknemer heeft geen idee van bedrijfsdoelstellingen (1) 
Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven? (2) 
Welke tech-trends staan ons in 2019 te wachten? (1) 
Smartphonegebruik achter het stuur: 94 procent vindt het onverantwoord (2) 
top10
Helft medewerkers voelt zich niet gehoord door management
Controleren loonstrook blijkt ingewikkeld
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen?
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval?
Tesla Model X is de EV van het Jaar 2019
Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
Occasionmarkt 2019: online en transparant
Onbekende cyberaanval is de grootste vrees voor 2019 van IT-beslissers
Helft organisaties heeft geen inzicht in datalekken eigen IoT-devices
Jongeren verwachten inkomensstijging van 175 euro per maand
meer top 10