zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe stop ik dat negatieve gedrag?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Vorig jaar ben ik leiding gaan geven aan een nieuwe groep. In het team zit een persoon die steeds een negatieve beoordeling kreeg. Ik zag ook wel positieve kanten en wilde hem stimuleren om zijn gedrag te verbeteren, onder andere door hem een cursus aan te bieden. Maar dat heeft niet mogen baten. Hij blijft voortdurend negatief praten over de organisatie en functioneert slecht. Hij is bovendien OR-lid. Wat te doen aan dit negatieve gedrag?"

Antwoord van Asha Kalijan
Een medewerkers die structureel de werksfeer op een negatieve wijze beïnvloed is niet gezond voor de organisatie, ook al is hij een OR-lid. Hij verpest niet alleen de werksfeer voor anderen, maar zoals jij beschrijft ontstaat er een onwerkbare situatie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Tweedeling dreigt in top interim-markt  (1) 
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding (2) 
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP (1) 
Liever leuk werk dan hoger salaris (2) 
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst (1) 
Vrouw bepaalt wintersportbestemming (1) 
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit (1) 
top10
Ziekteverzuim kan flink omlaag door vitaliteit medewerkers te stimuleren
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP
Tweedeling dreigt in top interim-markt
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding
Op autovakantie: Nederlander onwetend over gebruik groene kaart
Blended workforce vraagt nieuwe leiderschapskwaliteiten
Vooral werknemers in contactberoepen ervaren grensoverschrijdend gedrag
Intelligent automation kan omzet van financiële dienstverleners verhogen
Vraag naar dataspecialisten verdubbeld
In vijf logische stappen naar een effectieve strategie-executie
meer top 10