zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo biedt u houvast bij veranderingsprocessen

Door: Frank van Marwijk
 
Grote veranderingsprocessen en reorganisaties kunnen zorgen voor veel onzekerheid bij medewerkers. Er bestaat veel angst om afstand te moeten nemen van vertrouwde zaken. Sommigen werknemers vrezen zelfs voor hun baan. Medewerkers moeten in deze tijd met leden ogen aanzien dat van bovenaf over hun lot beslist wordt en zoeken strohalmen om zich aan vast te klampen. Het is belangrijk dat u als manager uitstraalt dat u weet waar u voor staat. Bied uw medewerkers houvast door stabiliteit, standvastigheid, betrouwbaarheid en geloofwaardigheid te tonen. Geef uw medewerkers in deze tijd voldoende aandacht.

Als er in uw organisatie grote veranderingen gaande zijn, zijn de ogen van uw medewerkers extra op u gericht. Juist in deze periode dat u zelf druk bent met onderhandelingen en maken van belangrijke keuzes, is de focus van uw medewerkers gericht op uw persoonlijkheid en leiderschapsstijl. U zult in deze tijd veel vragen op u afgevuurd krijgen en veel kritiek te verwerken krijgen. Logisch, want de toekomst van de organisatie ligt op dit moment in uw handen. Als de onderhandelingen in volle gang zijn, kunt u nog niet veel informatie bieden, terwijl uw medewerkers die wel van u verwachten. Dit kan twijfel, onzekerheid, achterdocht en wantrouwen bij uw medewerkers geven. Er wordt onderling veel gespeculeerd en geklaagd. De meningsvorming wordt gevoed vanuit veronderstellingen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Corona-klagen
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10