zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Een collega volgt mijn aanwijzingen niet op. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben geen manager, maar heb wel een coördinerende rol in een bouwmarkt. Mij is gevraagd of ik een aantal veranderingen wil doorvoeren in de manier waarop wij omgaan met bestelopdrachten. Dit heb ik gedaan en dat schriftelijk meegedeeld aan mijn collega's. Onlangs merkte ik dat een collega zich toch niet aan de procedure houdt. Ik heb haar daar op aangesproken, maar zij reageerde: "Nee, dat doe ik niet en ik hoef niet naar jou te luisteren, want jij bent mijn collega." Als ik haar manager was geweest was dat waarschijnlijk niet gebeurd. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Je collega heeft zeker een punt. En jij hebt gelijk als je zegt dat het gesprek anders was verlopen als je vanuit een andere functie had gesproken. Zolang je niet formeel de verantwoordelijkheid en bevoegdheid hebt om haar opdrachten te geven, hoeft ze dat formeel niet van jou te accepteren. Het zegt wel iets over haar werkhouding en gemis aan teamgevoel. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
meer top 10