zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Veranderingen in de organisatie leiden tot chaos. Wat kan ik doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
Ik ben leidinggevende van een 'warehouseteam' in een logistiek bedrijf. Het MT heeft onlangs allerlei veranderingen in de organisastie doorgevoerd. De implementatie daarvan loopt niet goed. Veel processen lopen in het honderd en het aantal klachten van klanten neemt toe. Mijn medewerkers draaien veel overuren, de druk is hoog. Mijn eigen manager (wiens functie komt te vervallen), maar ook de P&O-afdeling komen niet met oplossingen. Ondertussen neemt de stress bij mij en mijn mensen toe. Heb je tips en aanbevelingen hoe ik hier mee om kan gaan? [ingekort door de redactie]

Antwoord
Je oplossingsstrategie om de uren van jezelf en het team te beperken lijkt mij een hele verstandige. Als jij met je team structureel blijft over te werken, dan zijn jullie, maar ook je organisatie straks verder van huis. Als jullie niet de tijd nemen om pas op de plaats te maken voor goed overleg en goede structurele oplossingen, dan vrees ik dat je te maken krijgt met ziekteverzuim van jezelf en je team. En ziekteverzuim is een hoge kostenpost voor alle partijen.

Niet afwachten, maar verbeteringen inzetten
Ik kan me heel goed voorstellen dat je in deze situatie van overbelasting niet tot heldere inzichten komt. Daarom is gas terugnemen het enige verstandige. Van daaruit kunnen jullie waarschijnlijk effectiever en efficiënter werken. Ad hoc-oplossingen werken tijdelijk. Het wordt tijd voor structurele oplossingen en het wordt tijd dat jij de dingen doet die goed zijn voor jou en je team eninitiatievenen verbeteringen nu gaat inzetten.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10