zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat maakt coaching en advisering effectief?

Door: Coert Visser
 


"Omdat het zo moeilijk is om goed van slecht advies te onderscheiden, komen managers constant in de verleiding om slechte managementmethodes in te voeren. Een groot deel van het probleem heeft te maken met adviseurs die altijd worden beloond voor het krijgen van werk, slechts soms worden beloond voor het doen van goed werk en bijna nooit voor het evalueren of zij daadwerkelijk dingen hebben verbeterd. Het ergste van alles is dat als de problemen van een cliënt slechts gedeeltelijk zijn opgelost dit leidt tot meer werk voor het adviesbureau! Als u denkt dat onze beschuldiging te hard is, vraag dan aan de mensen van uw favoriete adviesbureau wat voor bewijs zij hebben dat hun advies of technieken echt werken – en let op het bewijs dat ze leveren."
- Jeffrey Pfeffer en Robert Sutton [1]
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10