zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

De best gelezen artikelen van 2003

Door: Fred Akkerma
 
Wanneer wordt een artikel op Managersonline.nl goed gelezen? Tip 1: vewerk een getal in de titel. Tip 2: laat het gaan over de eigenschappen en eigenaardigheden van de manager. De drie best gelezen artikelen van de vaste auteurs op Managersonline.nl in 2003 zijn:

1. Zeven manieren om aardig gevonden te worden
2. Vijf slechte gewoontes van managers (?)
3. De zeven doodzonden van de manager



Heeft een artikel een getal in de titel, dan maakt dat een goede kans om goed gelezen te worden op Managersonline.nl. Dat valt althans af te leiden uit de best gelezen artikelen van de vaste auteurs op Managersonline.nl. Alledrie hebben ze een getal in de titel. Verder hebben ze gemeen dat ze ingaan op hoe managers effectiever kunnen worden. De best gelezen artikelen van 2003 zijn:

1. Zeven manieren om aardig gevonden te worden
Door: Frank van Marwijk, 26 januari 2003
Ieder mens, manager of niet, heeft behoefte aan waardering, aandacht en belangstelling van anderen. Daarbij gaat het niet alleen om onze prestaties; we willen vooral ook erkend en gewaardeerd worden als persoon. Bovendien is het effectief: aardige mensen krijgen meer voor elkaar dan niet aardige mensen. Lees verder...

2. Vijf slechte gewoontes van managers (?)
Door: Coert Visser, 2 november 2003
Het is alom bekend dat de menselijke factor van cruciaal belang is voor organisatiesucces. Maar hoe managers effectief moeten omgaan met mensen is daarmee nog niet direct duidelijk. Ondanks alle goede bedoelingen en inspanningen slagen veel managers er niet in om het beste in mensen naar boven te halen. Coert Visser analyseert hoe dat komt en hoe het anders kan. Lees verder...

3. De zeven doodzonden van de manager
Door: Michel Hoetmer, 21 september 2003
Uit een recent onderzoek blijkt dat ongeveer 60 procent van de Nederlandse werknemers wel eens een keer van baan is veranderd door toedoen van wat deze werknemers 'slecht management' noemen. Al eerder bleek dat de Nederlandse werknemer ongelukkig is over het presteren van zijn 'baas'. Een slechte manager zou niet eerlijk zijn en sluit zich af voor feedback. Is het werkelijk zo slecht gesteld met de Nederlandse manager? Lees verder...
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10