zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf slechte gewoontes van managers (?)

Door: Coert Visser
 
Het is alom bekend dat de menselijke factor van cruciaal belang is voor organisatiesucces. Maar hoe managers effectief moeten omgaan met mensen is daarmee nog niet direct duidelijk. Ondanks alle goede bedoelingen en inspanningen slagen veel managers er niet in om het beste in mensen naar boven te halen. Onderzoek van David Maister laat dan ook zien dat veel werknemers denken dat managers geld en klanten belangrijker vinden dan medewerkers.

Vijf slechte managementgewoontes
Hieronder schets ik vijf gewoontes van managers die succes in de weg staan:
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Innovaties in de houthandel: welke nieuwe technologieën en trends zijn er in de houtindustrie en wat betekenen ze voor bedrijven?
Softwareontwikkeling goedkoper en in hogere versnelling met ontwikkeling door ’leken’
Zakelijk financial leasen om verschillende redenen interessant
reacties
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19? (2) 
Mannen en vrouwen reageren verschillend op stress (1) 
De beste banen van Nederland voor 2023 vind je in de financiële sector en ICT (1) 
Kleine consultancybedrijven niet opgewassen tegen digitale slagkracht grote spelers  (1) 
Nederlander shopt evenveel of meer online in 2023 (2) 
Gestreste Nederlander flink aan de koffie (4) 
25 procent jongeren werkt buiten kantoortijd om niet gestoord te worden  (1) 
top10