zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Klant vraagt om marketing met betekenis

1 september 2010 - De klant vraagt om marketing met betekenis. Dat is de mening van de Amerikaanse marketinggoeroe Bob Gilbreath. Gilbreath schreef tevens het boek `The Next Evolution of Marketing: Connect with Your Customers by Marketing with Meaning`. In dit boek meldt Gilbreath onder meer dat de consument niet uitgekozen wordt door een bedrijf, maar dat de consument het bedrijf kiest.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   2 reacties
 

 
reacties
 
ldridge@hotmail.com  |   | 
27-09-2010
 | 
22:13 uur
Marketing met betekenis dwingt de consument tot nadenken. Dit heeft als bij-resultaat dat de consument aanneemt dat respectievelijk bedrijf hem intelligent genoeg vindt om een bepaalde (voorgekauwde) keuze zelf te maken. En als de keuze ligt op een van boven aangehaalde gebieden(armoede, sociale projecten), komt ook nog zijn eigen karakter van behulpzaamheid bijkijken. De consument die uiteindelijk middels een marketing campagne met een bepaalde meerwaarde aan betekenis kiest voor een product of service, doet dit bewust en is een veel sterkere en loyalere consument dan overige.
Marketing gaat nu duidelijk echt over in psychologisch gebied.
Marketing bureau  |   | 
26-05-2014
 | 
12:30 uur
Leuk om te zien dat in 2010 al geconstateerd werd dat marketing niet langer meer een kwestie van spammen en voetjes tussen de deur is. 'Storytelling' is nu de manier om je merk in de markt te zetten en je klanten te binden. Ben erg benieuwd of er hier binnenkort iets te lezen valt over een trend die over 4 jaar booming is in marketingland ;)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10