26 oktober 2003 - Direct mail is een belangrijk verkoopinstrument, dat is bekend. Maar hoe onderscheidt een brief zich van alle andere post die dagelijks op de deurmat valt? De geadresseerde moet zo nieuwsgierig worden dat deze de envelop opent. Een brief bestaat immers niet alleen uit tekst, maar uit veel meer facetten die het tot een veelzijdig en effectief middel maken. In 97 pakkende direct-mailtips van Chris Holman krijgt u praktische adviezen aangereikt.
19 oktober 2003 - Elke verkoper leert dat hij vragen moet stellen tijdens een verkoopgesprek. Onderzoeken naar het succes van verkopers laten steeds weer zien dat vragen stellen de sleutel tot het binnen halen van opdrachten is. Toch blijkt de kunst van het vragen stellen in verkoopgesprekken een groot probleem te zijn voor verkopers. In 37 Vragen voor een succesvol verkoopgesprek van Harrie van Heck vindt u 37 soorten vragen. Als afsluiting worden verschillende technieken besproken en tips gegeven om de vraagstelling te optimaliseren. Ook is een lijst met honderd vragen opgenomen die u tijdens verkoopgesprekken direct kunt toepassen.
12 oktober 2003 - Hij is er weer: de Coachingskalender 2004. De editie van vorig jaar behoorde tot de best verkochte managementboeken van Nederland en vond als (eindejaars)geschenk zijn weg naar heel wat managers en medewerkers. Deze scheurkalender biedt een palet van 261 uitspraken en teksten over coachen vanuit visie, competenties, teamcoaching, verandermanagement en persoonlijke effectiviteit. En voor het weekend: eet-, ontspanning en reflectietips. Dit jaar wordt een aantrekkelijke korting geboden bij afname van grotere hoeveelheden.
6 oktober 2003 - Teambuilding is van essentieel belang voor succesvolle groei en ontwikkeling van een bedrijf of organisatie. Managementteams van Meredith Belbin is één van de meest gelezen, meest tot de verbeelding sprekende en invloedrijke boeken over dit belangrijke aspect van management. Allerlei soorten teams en teamgedrag komen in dit boek aan bod: teams met overeenkomstige persoonlijkheden, creativiteit in teams, leiderschap in teams, teamrollen, niet-geslaagde teams, winnende teams, de ideale teamgrootte, een team samenstellen en teams bij de overheid.
28 september 2003 - Hoe neemt u besluiten? Hoe maakt u tijd om na te denken? En: waarover maakt u zich kwaad op het werk? Relevante vragen stellen en aan de slag gaan met de antwoorden die u geeft of krijgt, zijn de belangrijkste middelen waarmee een manager veranderingen tot stand kan brengen. Het vraag & antwoordboek voor managersvan Chris Clarke-Epstein bevat de vragen en antwoorden die managers aan zichzelf, aan klanten en aan medewerkers moeten stellen. Maar ook de vragen die de manager zelf kan verwachten, antwoorden voor speciale situaties en zelfs moeilijke antwoorden.
21 september 2003 - Coaches, trainers en therapeuten zijn opgeleid om hun cliënten naar de mond te praten. Elk probleem wordt serieus genomen en de vertrouwensrelatie moet ten koste van alles in stand worden gehouden. De psychologen Jaap Hollander en Jeffrey Wijnberg zetten alle gangbare psychologische tradities op de kop in Provocatief coachen: Handboek voor uitdagende stijl van helpen. Met een gefundeerde theorie, concrete oefeningen en praktische toepassingen reiken zij de manager een vernieuwende aanpak aan.
14 september 2003 - Wordt er nog gewerkt of hoe zit dat? Het is mooi geweest: Het kantoor is geen pretpark is een hoognodige afrekening met de mythe van de soft skills, emotionele intelligentie en teamgeest, en tegelijkertijd een pleidooi voor klassieke deugden als presteren, discipline en verplichte omgangsvormen. De tijd van platte organisaties, flexibiliteit, veel eigen verantwoordelijkheid en zelfontplooiing is voorbij. Want al die moderne managementtrends hebben tot niets geleid.
7 september 2003 - Dit boek is een handboek voor besluitvorming voor managers. Zou u willen dat u sneller en met meer autoriteit en zelfvertrouwen beslissingen kon nemen? Dan is Actie! 101 lastige managementproblemen opgelost bedoeld voor u. Aan de orde komen vaardigheden als: communicatievaardigheden, persoonlijke effectiviteitstrategieën bijschaven, medewerkers verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen, werk delegeren, prestaties beoordelen, mensen aannemen en ontslaan, en omgaan met uw eigen lastige baas.
31 augustus 2003 - In Harvard Business Review over Effectieve Communicatie vindt u vele nuttige tips voor het verbeteren van communicatie in uw organisatie. Hoe zorgt u dat uw medewerkers eerlijk en open met u communiceren, zodat er een vrije uitwisseling van ideeën en informatie is? Hoe vormt u succesvolle managementteams? Hoe vergroot u de effectiviteit van vergaderingen?
19 augustus 2003 - Hoe gaat u met iemand om die niet wil luisteren? Iemand die met een woedeuitbarsting zijn zin probeert door te drukken? Iemand die tegen u zegt: 'Zo en niet anders!' Wat doet u met iemand die u voortdurend in de rede valt? Die u beticht van onbetrouwbaarheid en incompetentie? Die u met allerlei vreselijke gevolgen dreigt als je niet akkoord gaat? Onderhandelingsexpert William Ury geeft een antwoord op dit soort moeilijke vragen.
11 augustus 2003 - Het lichaam liegt nooit. Wat we via ons lichaam uitdrukken is directer en eerlijker dan wat we zeggen met woorden. Het brengt boodschappen over die we bij ons spreken proberen te verbergen. In De juiste lichaamstaal staat deze manier van communiceren centraal.
3 augustus 2003 - Het Checklistboek voor managers en leidinggevenden staat wederom op de eerste plaats in de top-10 managementboeken van juli. Maar onder de nummer één ook veel nieuwe titels.
27 juli 2003 - Omgaan met personeel is een compleet boek over klantgericht personeelsbeleid. Het is een praktijkboek, dat zich echter ook laat gebruiken in het onderwijs. Het bevat veel praktijkvoorbeelden, checklists, overzichten en praktische adviezen.
20 juli 2003 - In steeds meer organisateis wordt tegenwoordig veel gebruik gemaakt van allerlei tests. Of het nu om een persoonlijkheidstest, een IQ-test of een andere test gaat, u kunt ze leren te doorgronden. Slagen voor elke psychologische test is in feite een training die u een voorsprong kan geven op anderen.