zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

De vijf verleidingen voor topmanagers

10 mei 2004 - Een onderneming leiden is eigenlijk heel eenvoudig, als je tenminste niet toegeeft aan de vijf verleidingen voor topmanagers. Zo zegt de adviseur die Andrew O'Brien, directeur van een bedrijf in problemen 's nachts in de metro ontmoet. In een heftig debat gaan de twee mannen in op de fundamentele problemen waarmee elke leider wordt geconfronteerd, zoals persoonlijke integriteit en effectiviteit in de voortdurende strijd om succes. De vijf verleidingen voor topmanagers is niet het zoveelste boek over leiderschap, het is een inspirerend, doeltreffend verhaal over de vijf leefregels voor topmanagers, leefregels die in al hun eenvoud moeilijk onder de knie te krijgen zijn.
 Lees verder...
 

Praktische managementvaardigheden in 24 uur

2 mei 2004 - In Praktische managementvaardigheden in 24 uur leest u hoe u uw werkzaamheden beter kunt verrichten, of u nu een nieuwe manager bent of uw reeds verworven vaardigheden wilt bijwerken. In 24 hoofdstukken bekwaamt u zich stapsgewijs in de grondbeginselen van praktisch management en leest u hoe u deze met succes toepast. Onderwerpen die onder meer aan de orde komen zijn: planning, stressmanagement, relatiebeheer, leiderschap, teambuilding, motivatie, beoordelingen, het lezen van financiële informatie en organiseren.
 Lees verder...
 

Hoe word ik een betere manager?

26 april 2004 - John Fenton biedt in Hoe word ik een betere manager? een scala aan managementtechnieken om u te helpen uw managementvaardigheden te verbeteren en uw ambitie waar te maken. Hij toont hoe u de essentie van marketing, communicatie en management blootlegt en biedt inzicht in de processen van personeelsmanagement, en ontwikkeling. In nuchtere stijl biedt Fenton een groot aantal tips die direct toegepast kunnen worden. U leert bijvoorbeeld hoe u een wervingsprocedure efficiënt kunt laten verlopen, hoe u medewerkers motiveert, de concurrentie in kaart brengt en welke taken u wel en niet kunt delegeren.
 Lees verder...
 

Zonder macht toch dingen voor elkaar krijgen

18 april 2004 - In onze veranderende organisaties is het moeilijk uit te maken wie het voor het zeggen heeft, maar één ding weet u zeker: u bent dat niet. En toch wilt u fluitend naar het werk gaan en uw steentje bijdragen en bovendien slagen in het leven. Het boek Baas onder baas helpt u dat te bereiken. Geoffrey Bellman laat zien hoe u dingen voor elkaar kunt krijgen in elk type organisatie ongeacht uw positiemacht.
 Lees verder...
 

Zo krijgt u altijd uw zin

12 april 2004 - Gedrag roept gedrag op. Met die eenvoudige wetenschap heeft u in feite de belangrijkste tool in handen om altijd uw zin te krijgen. Bert van Dijk introduceert in Bereiken wat je wilt negen subpersonen, onder andere de 'arrogante', de 'good guy' en de 'schat', die u per situatie kunt inzetten. Zo kunt u gewoon aan de keukentafel uw persoonlijke strategie bedenken en bewust keuzen voor het meest effectieve gedrag. Als u situaties beheerst, bereikt u wat u wilt terwijl u de ander in zijn waarde laat.
 Lees verder...
 

Korter vergaderen met meer resultaat

4 april 2004 - Hebt u wel eens geteld hoeveel uur per week u kwijt bent aan vergaderingen, besprekingen en overleg? En mag dat van u wel wat minder zijn? Korter vergaderen met meer resultaat laat u zien dat dat kan. Een goede voorbereiding en duidelijke doelen zijn daarbij van wezenlijk belang. Maar het aanstellen van een discussieleider die het vergaderproces bewaakt, is zo mogelijk nog belangrijker. Dat klinkt simpel, en dat is het ook. Met handige checklists en overzichtelijke schema's kunt u direct aan de slag. Geen vage theorieën, maar heldere antwoorden op vragen als: waarom zitten we hier eigenlijk en hoe bereiken we snel een goed resultaat?
 Lees verder...
 

Vechtkunst voor managers

28 maart 2004 - De meeste mensen hebben echter geen inzicht in hun eigen persoonlijke kracht en de manier waarop ze die constructief en efficiënt kunnen inzetten in hun contact met anderen. Met andere woorden: ze weten niet hoe ze op een respectvolle wijze met anderen kunnen vechten. Daardoor raken in veel organisaties 'gewond' en 'beschadigd'. Met Vechtkunst voor managers leert u vanuit de vechtkunsten te kijken naar menselijke relaties en interacties, en leert u de principes te hanteren die binnen de vechtkunsten gelden.
 Lees verder...
 

Hoe krijg je professionals in beweging?

21 maart 2004 - Managers voelen zich soms hopeloos verloren bij het aansturen van een verandering in een professionele organisatie. Veel modellen en technieken laten hen hierbij in de kou staan. In Hoe krijg je professionals in beweging? stelt Cevat dat de meest gangbare interpretaties van de bekende managementtheorieën geen recht doen aan de gezagsverhoudingen in de professionele organisatie. De manager kan in een professionele organisatie veel meer bereiken door minder te plannen en minder te regelen.
 Lees verder...
 

Denk je sterk

15 maart 2004 - Zelfvertrouwen begint van binnen in uw manier van denken en kan groeien door het contact met andere mensen. Denk je sterk heeft bewezen dat het toepassen van cognitieve (gedachte)technieken duidelijk helpt bij het veranderen van een negatief zelfbeeld. De beschreven technieken zijn aantoonbaar werkzaam en succesvol. Denk je sterk wordt inmiddels op grote schaal toegepast bij en naast psychotherapie en als zelfhulpmethode.
 Lees verder...
 

Vergaderingen manipuleren

7 maart 2004 - In Vergaderingen manipuleren analyseert David Martin de verschillende soorten vergaderingen, gaat in op tactieken en strategieën, op treuzelaars, zenuwlijders, doordrammers en bullebakken die een vergadering kunnen verzieken en laat zien hoe u verrassingsaanvallen kunt pareren. De meer dan 100 praktijkvoorbeelden en de vele tips maken van dit boek een rijke bron van inspiratie voor zowel de vergadertijger als de vergaderhater.
 Lees verder...
 

Waarom teams niet werken

29 februari 2004 - Mensen in een team hebben ieder hun specifieke karaktereigenschappen, individuele verwachtingen en persoonlijke doelen. Toch wordt teamwork vaak gezien als de beste manier om iets voor elkaar te krijgen. Maar is dat wel zo? Robbins en Finley plaatsen in Waarom teams niet werken kritische kanttekeningen bij het functioneren van teams. In een team heersen vaak allerlei misverstanden die de effectiviteit van het team ondermijnen. De auteurs laten zien hoe u verborgen agenda' s boven tafel krijgt en uiteenlopende doelen en verwachtingen op elkaar afstemt.
 Lees verder...
 

Uw leven op orde in zeven stappen

22 februari 2004 - Met dit boekje maakt u uw leven makkelijker. In zeven stappen brengt u orde aan in uw leven: op uw werkplek, in uw geldzaken, uw agenda, uw gezondheid, uw sociale relaties, de relatie met uw partner en uw levensdoel. Een zinvol leven zonder ballast. De ideeën waarmee u dit bereikt zijn heel praktisch en origineel. Je leven op orde in zeven stappen is gebaseerd op de bestseller Simplify you Life van Werner Tiki Küstenmacher en Lothar J. Seiwert.
 Lees verder...
 

Beter debatteren

15 februari 2004 - Met De debatmethode hebt u een uitstekend middel in handen om uw persoonlijke overtuigingskracht te verbeteren. U leest wat sterk argumenteren, effectief reageren en overtuigend presenteren inhouden en u krijgt debatoefeningen aangereikt om uw communicatieve vaardigheden verder te ontwikkelen.
 Lees verder...
 

Omgaan met moeilijke mensen

8 februari 2004 - Mensen gedragen zich in het algemeen aangepast. Er zijn echter nogal wat mensen die hun persoonlijke opvattingen van groter belang achten dan de algemeen geldende regels. Daardoor botsen ze keer op keer met anderen in bijvoorbeeld het gezin, op het werk en tijdens de vrijetijdsbesteding. In Omgaan met moeilijke mensen wordt getracht om ‘moeilijke mensen’ te classificeren. Uitgaande van de diverse persoonlijkheidsstoornissen worden enkele strategieën beschreven om met deze mensen om te gaan.
 Lees verder...
 
< vorige 7 8 9 10 15 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10