5 juni 2005 - Waarom mislukken verander processen in organisaties steeds weer? Waarom leiden teamdiscussies bijna nooit tot acties? Waarom worden goede voornemens zo zelden uitgevoerd? Ligt dat niet voor een deel aan de 'saboteurs', die we allemaal in onszelf herkennen en die in alle organisaties voorkomen?
22 mei 2005 - Steeds meer mede-werkers worden beoordeeld op competenties. Hoe kan een medewerker deze competenties ontwikkelen? Hoe ontwikkel ik mijn competenties? biedt toegankelijke informatie en praktische oefeningen waar medewerkers direct zelf mee aan de slag kunnen. Voor de werkgever kan dit werkboek een goed alternatief zijn voor het inhuren van een trainingsbureau.
8 mei 2005 - Van het boek Invloed werden reeds meer dan een kwart miljoen exemplaren verkocht. Hoe beďnvloedt deze zin uw indruk van dit boek? Als u, zelfs maar heel even, dacht dat een gezaghebbend en populair boek precies was wat u zocht, zou u daar wel eens van overtuigd kunnen zijn door een krachtig principe van beďnvloeding, in dit geval het principe van sociale bewijskracht.
24 april 2005 - De succes gerichte verander benadering kenmerkt zich door het achterwege laten van een probleemanalyse, door toekomstgerichtheid, succes- en sterktegerichtheid en een stap voor stap veranderroute. In Succesgericht HRM beschrijven Coert Visser en Gwenda Schlundt Bodien heel praktisch hoe HR-professionals daar hun voordeel mee kunnen doen.
10 april 2005 - Calimero-marketing is een marketingboek dat speciaal is geschreven voor de Calimero's van het bedrijfsleven: de honderdduizenden kleine ondernemers, zzp'ers en freelancers die Nederland telt. Ondernemers die het dagelijks moeten opnemen tegen grotere collega's. Generalisten die in alle aspecten van het ondernemerschap hun mannetje moeten staan. Na een introductie worden in 112 bladzijden de tien spelregels van calimeromarketing uitgewerkt.
28 maart 2005 - Iedereen doet het: de collega's, de chef, de buren uw levenspartner, die vriendelijke meneer in de supermarkt, iedereen: met de ellebogen werken. Beetje opscheppen, een nuttig contactje leggen en 's-avonds even voordringen bij de kassa. Als het om de kleine en grote dingen in het leven gaat, dan komt u niet ver met uw 'normen en waarden' en uw correcte gedrag.
13 maart 2005 - Wat kunnen managers leren van de 17e eeuwse zwaardvechter Musashi? In De weg van de Samoerai worden negen principes van persoonlijke effectiviteit beschreven. Wie deze principes begrijpt en toepast wordt waardevoller voor zichzelf en voor anderen.
27 februari 2005 - Met de meeste mensen kunt u goed opschieten, maar sommige kunt u echt niet volgen. Anderen kunnen echter prima met ze overweg. Hoe kan dat en wat kunt u er aan doen? Persoonlijke effectiviteit geeft u inzicht in uzelf en in de drijfveren van anderen.
13 februari 2005 - Wat hebben Bavaria Malt, de Daf Variomatic en Tefal met elkaar gemeen? Al deze producten werden een oververwacht groot succes. Net als het 'verboden' drankje Absint, de klapschaats en de Amerikaanse krant USA Today. Lex Veldhoen verzamelde 27 markante succesverhalen en analyseert de oorzaken van onverwacht succes.
30 januari 2005 - Met Hoe word ik een goede coach? leert u hoe u uzelf kunt ontwikkelen tot een professionele coach. In heldere en begrijpelijke taal wordt uiteengezet wat de achtergrond en het doel van coaching zijn, en wat de principes, houding en vaardigheden zijn die u nodig heeft om een effectieve coach te worden.
16 januari 2005 - Dat u met de beamer en een scherm vol mooie plaatjes perfect en effectief presenteert, is een fictie van ons hightech tijdperk. Presentatie-deskundige David Bloch onderzoekt de waarheid achter de 28 stellingen die hij presentatiemythen noemt. Deze mythen zien we niet zo zeer als (halve) waarheden, zoals bij mythen het geval is. Integendeel, als u ze hardop leest, weet u al dat het niet waar is.
2 januari 2005 - Veel mensen hebben het gevoel dat het echte leven aan hen voorbijtrekt, ze doen werk waaraan ze weinig plezier beleven en hebben nauwelijks tijd voor ontspanning en voor hun relatie. Bent u een van hen, maar wilt u nu wel eens echt wakker worden, dan is hier uw wake-up call. Met het boek Leef je droom ontdekt u welk potentieel u in u heeft en wat u tot nu toe heeft bereikt.
12 december 2004 - Het is steevast het best verkopende managementboek van de maand december: de Coachingskalender - scheur je los in 2005. Deze scheurkalender biedt een palet van 261 uitspraken en teksten over coachen vanuit visie, competenties, teamcoaching, verandermanagement en persoonlijke effectiviteit.
28 november 2004 - Netwerken is niet voorbehouden aan een elite van vriendjes die elkaar de bal toespelen. Een netwerk opbouwen, uitbreiden en effectief gebruiken is te leren. Netwerken werkt geeft daarvoor de nodige handvatten. Het geeft inzicht in waar u echt goed in bent en begeleidt u in het opzetten van uw eigen 'netwerkcampagne'.