18 juni 2006 - Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten denkt te kunnen verleiden met fraaie kleurenbrochures en dure woorden zal versteld staan van de 100 eyeopeners in dit boek. U zult voortaan op een andere manier naar klanten kijken!
5 juni 2006 - Wie De zeven eigenschappen van effectief leiderschap heeft gelezen, weet wat de waarde van Coveys gedachtegoed is. Tegelijk weet u als lezer hoe moeilijk het is om zijn inspirerende ideeën ook werkelijk in de dagelijkse praktijk te brengen. De vertaalslag van 'inspirerende gedachte' naar 'gerealiseerd doel' is niet eenvoudig. Het boek Inspiratie van dag tot dag helpt u daarbij.
21 mei 2006 - Conflicten zijn er in allerlei vormen, van langdurig miezerig, tot een korte onweersbui. Ook de gevolgen zijn divers: soms overlast en schade, vaak ook nieuwe groei. Feit is dat u er niet omheen kunt. Daarom kunt u maar beter leren er op een positieve manier mee om te gaan. Het boek Conflictmanagement leert u dat in vier stappen.
7 mei 2006 - Managersonline.nl heeft een topselectie gemaakt van tien boeken uit de Harvard Business Review-reeks. Deze reeks vertalingen van het gezaghebbende Harvard Business Review bevat per onderwerp gebundelde artikelen over actuele management- en organisatiethema's. Het pakket ter waarde van 250 euro, bieden wij aan lezers van Managersonline.nl aan voor 69,95 euro, oftewel: 70 procent korting!
23 april 2006 - Brainstormen is niet alleen de beste maar ook de eenvoudigste en snelste methode om ideeën te bedenken. Het handboek Brainstormen staat vol praktische tips, technieken en inzichten om, alleen of in een groep, veel effectiever te brainstormen.
17 april 2006 - Organisaties worden ingericht volgens bepaalde principes. Daarbij is sprake van een systematisch wegnemen van vrijheidsgraden van de medewerkers op de werkvloer als standaard organisatiepatroon, al dan niet met behulp van ICT, terwijl het topmanagement zich juist steeds meer vrijheidsgraden toeëigent. 'Mensen worden niet ziek van werken, wel van de wijze waarop werk is georganiseerd'.
9 april 2006 - Stuart Levine was vele jaren CEO bij Dale Carnegie trainings & Ass, Inc. Later trainde en adviseerde hij als zelfstandig internationaal bedrijfsconsulent talrijke topmanagers. Zijn praktijkervaringen heeft hij onder de titel De zes wetten voor totaal succes geselecteerd en uitgewerkt in 90 gouden regels om topprestaties te leveren voor uzelf en de organisatie.
2 april 2006 - In Het geheim van de leider gaat Rens van Loon op zoek naar de essentie van goed leiderschap. Daarbij kiest hij verschillende invalshoeken: niet alleen biedt hij heldere definities en omschrijvingen, maar hij laat het thema ook oplichten in het bewustzijn van de lezer met behulp van foto’s en gedichten. De eigen ervaring van zowel de lezer als de leider dient als leidraad bij de zoektocht.
19 maart 2006 - U bent goed in uw werk. Dat staat vast. Maar goed zijn in wat u doet is niet genoeg als u echt succes wilt hebben. U heeft meer nodig. En daarbij helpen de De ongeschreven regels van het werk van auteur Richard Templar. Het boek geeft maar liefst honderd tips voor wie hogerop wil.
13 maart 2006 - Doen wat werkt van Coert Visser werd vorige week verkozen tot beste boek voor de HR-manager. Het is daarom (opnieuw) Boek van de Week op Managersonline.nl. Het boek gaat over een nieuwe management-aanpak: oplossingsgericht werken.
5 maart 2006 - Adverteren bij zoekmachines heeft een grote toekomst voor zich. Het is gemakkelijk, snel, relatief goedkoop en goed te budgetteren. Bovendien kun je bij geen ander medium zo precies vaststellen of een advertentiecampagne loont. Gebrek aan kennis en koudwatervrees staan een echte doorbraak echter nog in de weg.
19 februari 2006 - In De McKinsey-methode gaf Ethan Rasiel een kijkje in de keuken van het beroemdste consultancybureau. In De McKinsey praktijk staan de recepten. Rasiel neemt u stap voor stap door de beslissingen en acties die door de gerenommeerde consultants van McKinsey worden genomen als onderdeel van hun effectieve strategieën.
5 februari 2006 - Geschillen lijken zomaar te ontstaan en elke conflictsituatie oogt uniek - toch verlopen conflicten meestal langs bepaalde patronen. Maar voor de betrokken partijen is het vaak lastig die patronen te zien en te bepalen wat de beste 'route' is naar een oplossing. Effectief conflicten oplossen verschaft daarover helderheid.
29 januari 2006 - Hoe kunnen bedrijven, vaak geleid door mannen, hun vrouwelijke klanten begrijpen? Volgens Diana Jaffé moeten ze radicaal anders gaan denken. In De klant is koningin maakt ze korte metten met aloude clichés en laat zien hoe bedrijven product, prijs, distributie en communicatie kunnen invullen om vrouwen als klant te winnen en te behouden.