zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo beleeft u een onvergetelijke vakantie

Door: Frank van Marwijk
 
Het is zomer, maar dat voelt niet als iets nieuws. Misschien hebt u, zoals velen, het gevoel dat het al maanden zomer is. We hebben een enorm warm voorjaar achter de rug. We hoorden nieuwsberichten die je eigenlijk pas middenzomer zou verwachten: boeren die klaagden over de droogte, waterschappen die zich bezorgd maakten over de lage waterstanden en de dijken en biologen die waarschuwden voor botulisme en de kwaliteit van het zwemwater.


En terwijl u dit zomernieuws aanhoorde, zat u nog puffend op uw werk. Voor uw gevoel duurt het dit jaar daardoor misschien extra lang voordat u op vakantie mag. En als u dan eindelijk kunt vertrekken, blijken de zomer en uw vakantie opeens sneller voorbij dan gedacht. Toch kunt u daar wel wat aan veranderen. U kunt weinig invloed uitoefenen op de feitelijke duur van uw vakantie, maar wel op de beleving daarvan. Dan Ariely, hoogleraar psychologie en gedragseconomie aan de Duke Universiteit beschrijft in zijn boek The Upside of Irrationality hoe u uw vakantie kunt optimaliseren. Er zijn drie belangrijke elementen die bijdragen aan uw vakantiegevoel: uw vooruitzicht, uw ervaring en uw herinnering. Er zijn verschillende manieren om invloed uit te oefenen op deze verschillende elementen.
 
Waarom gaat u op vakantie?
Waarom gaat u eigenlijk op vakantie? De motivatie waarom mensen hun geriefelijke huis verlaten om uren in de file te staan en vervolgens te gaan bivakkeren in tentjes en primitieve omstandigheden, is op zijn minst interessant. Hoe uw favoriete vakantie eruit zou moeten zien heeft alles te maken met wat u zich ervan voorstelt. Het persoonlijke doel van uw vakantie heeft direct effect op hoe geslaagd u de vakantie uiteindelijk zult vinden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
Een derde wil andere baan of eigen baas worden (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Vier dingen die managers moeten kunnen
Tien tips om Blue Monday door te komen
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Trends die u niet mag missen als recruitmentprofessional
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Gerichte aanvallen op radar industriële organisaties
Niet langer veilig achter de firewall
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
meer top 10
vacatures
meer vacatures