zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Seizoenswerk is achilleshiel van landbouwsector



Landbouwbedrijven kunnen besluiten zelf alles te regelen, maar ze kunnen ook kiezen voor uitbesteding via uitzendbureaus. In alle gevallen geldt echter dat een overtreding van de regels tot torenhoge boetes leidt van de Arbeidsinspectie. Ook leiden overtredingen tot een slecht imago van de landbouwsector. Volgens De Wijs is dat slechte imago niet goed voor de sector, waar toch al sprake is van schaalvergroting en een toenemende arbeidskrapte. Een slecht imago kan ervoor zorgen dat ook seizoensarbeid steeds moeilijker in te vullen is.

Volgens Frank de Wijs en Frank van Gool van Otto Workforce is het dan ook zaak dat de sector gaat werken aan een beter imago. Volgens Van Gool is de Nederlandse landbouw best aantrekkelijk om in te werken, omdat buitenlandse seizoenskrachten meer kunnen verdienen dan in hun thuisland. Als de regels nageleefd worden kan het er alleen maar beter op worden voor de seizoenskrachten.

Bron(nen):
Boerderij (9-6-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10