zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Fruitbomen staan in belangstelling van consumenten



De Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners verklaart echter niets te merken van een grotere belangstelling voor fruitbomen bij consumenten. Tuinbranche Nederland laat in zijn persbericht een ander geluid horen. De vraag naar fruitbomen is in 2008 ten opzichte van 2007 fors gegroeid. Fruitbomen passen in de tijdsgeest aangezien consumenten het milieu en gezondheid belangrijker zijn gaan vinden. De bestedingen aan fruitbomen zijn vorig jaar gestegen met 45%. Het aandeel van fruitbomen binnen de totale groep van meerjarige tuinplanten is slechts 5%.

Jessica Hilgers, verbonden aan Plant Publicity Holland, constateert dat er meer aandacht is voor fruitbomen. Een fruitboom is vooral in het voorjaar visueel aantrekkelijk, en mensen vinden het leuk om een appeltje te plukken in hun eigen tuin. Van de fruitbomen die Boomkwekerij Jos Frijns en zonen te Margraten kweekt, komt circa de helft terecht bij particuliere tuinbezitters. Tien jaar geleden was dat aandeel 25%.

Bron(nen):
Boomkwekerij, De (5-6-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10