zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Ook in b-to-b wereld is één-op-één marketing noodzakelijk



Zakelijke relaties willen dat bedrijven weten wat hun behoeften zijn en hun aanbod aanpassen aan de relevantie voor de klant. Klanten willen niet 3.000 artikelen voorgeschoteld krijgen om een keuze uit te maken, maar alleen een op maat gemaakt aanbod, aldus Susan Aldrich van customer experience and customer relationship management consultant Patricia Seybold Group. Dit bedrijf heeft onder meer Boeing, DuPont en Hewlett-Packard als klanten.

Online marketing speelt een steeds belangrijkere rol in één-op-één marketing. Uit onderzoek van de Amerikaanse Aberdeen Group blijkt dat 62% van de bedrijven de budgets voor traditionele media als tv en print heeft verlaagd. Men investeert juist meer in technologieën en strategieën die individuele targeting mogelijk maken. 68% geeft meer uit aan sociale media, 47% aan e-mail marketing, 41% aan online promotions, 38% aan search marketing en 16% aan mobiele marketing.


Bron(nen):
Marketing News (15-5-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10