zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Customer Feedback Management maakt organisatie klantgerichter



De feedback die wel binnenkomt wordt vaak maar beperkt intern gecommuniceerd of opgevolgd. Informatie is vaak al geaggregeerd zodat deze voor het oplossen van individuele problemen niet meer bruikbaar is. Het daadwerkelijk structureel gebruiken van de inzichten voor het meten en verbeteren van processen of het verfijnen van procesverbetering is vaak evenmin goed belegd. Cfm betekent het continu verzamelen van feedback en deze direct beschikbaar maken aan medewerkers en managers zodat de juiste informatie op de juiste plek in de organisatie aanwezig is. Ten slotte moeten acties naar aanleiding van feedback snel en adequaat worden uitgevoerd.

De feedback moet via e-mail alerts, dashboards en push reports bruikbaar en toegankelijk zijn zodat medewerkers en managers er onmiddellijk mee aan de slag kunnen. De inrichting van cfm betekent een aanpassing in processen, organisatie, cultuur en IT.

Bron(nen):
Banking Review (mei 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10