zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Gast heeft macht in toerisme



Dat de gasten veel macht hebben komt onder meer naar voren in de toenemende transparantie van tarieven en accommodaties. Verder is er tegenwoordig de ervaringsvergelijker; gasten schrijven op sites hun eigen ervaringen op over een bestemming, waarna andere reizigers daar informatie uit kunnen halen. De ervaringen van anderen kunnen een reden zijn voor een reiziger om een hotel of bestemming wel of niet te boeken. Het delen van ervaringen kan al op de locatie zelf door de steeds toegankelijkere internetverbindingen.

De locatie zelf speelt ook een steeds grotere rol. Daarbij gaat het niet zozeer om de fysieke locatie, maar om de ervaringen met de locatie door de reiziger. (Zakelijke) reizigers wensen vaak een goed bed en ruimte om te kunnen werken. Andere functionaliteiten zijn van ondergeschikt belang. Volgens Been moeten hotels zich dit goed realiseren, om zo beter te kunnen investeren in nieuwe hospitality-concepten.

Bron(nen):
Recreatie & Toerisme (april 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10