Besparen op ICT-beheerkosten is mogelijk zonder bedrijfsprocessen aan te tasten
De gemiddelde exposuretijd van banners op alle posities is circa 20 seconde. Een aanzienlijk deel van de posities (40%) haalt een score van minder dan 5 seconden, en 60% is langer dan 5 seconden in beeld. Vooral banners op de homepage halen een lage score qua zichtbaarheid. Durk van Hijum, consultant bij Twist, verklaart dat de homepage in de regel fungeert als doorgeefluik. Bezoekers klikken op de homepage direct naar een andere pagina, zodat de banner hoogstens twee seconden in beeld is. Banners die onderaan het scherm staan scoren ook slecht, doordat een artikel vaak volledig te lezen is zonder te hoeven scrollen tot de onderkant van het scherm.
Hijum acht het redelijk dat het prijs- en afrekenmodel van online campagnes wordt gewijzigd. Het formaat van de banner alsook de positie daarvan moeten de prijs beïnvloeden. Uit een zichtbaarheidsmeting van WebAds Interactive Advertising blijkt dat pagina`s op redactionele websites gemiddeld 1,5 keer langer worden bekeken dan pagina`s op sociale of functionele sites.`