zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Unified Communications bevordert multichanneldenken



UC staat voor een architectuur die alle vormen van communicatie tussen mensen en apparatuur automatiseert en verenigt. Het gaat dan om zaken als spraak, video, instant messaging, conferencing, presence en voicemail. IC poogt bedrijfsprocessen te optimaliseren en de menselijke communicatie en samenwerking te stimuleren. Uit recent onderzoek van Forrester blijkt dat inmiddels iets meer dan 10% van de bedrijven UC daadwerkelijk heeft geïmplementeerd en dat 16% bezig is om het in te voeren.

Adoptie van UC staat dan ook nog in de kinderschoenen. Er zijn echter genoeg redenen voor bedrijven om te starten met de implementatie van UC. Zo liggen er aanzienlijke kostenbesparingen voor het grijpen. UV kan namelijk de kosten voor de IT-infrastructuur en het beheer daarvan met tientallen procenten verlagen. Ook kan UC veel betekenen voor het nieuwe werken, omdat het bedrijven in staat stelt virtuele werknemers te ondersteunen met alle contactkanalen die ze nodig hebben.

Bron(nen):
Telecommerce magazine (15-4-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10