zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

KPN wil met NPS dienstverlening verbeteren



Met de NPS kijkt zij naar de strategische keuzes, de service, de klantgerichtheid, de beleving en houding en gedrag van de medewerkers van KPN. Daarbij ondersteunt de NPS het crm-programma van KPN. Zo is er één centraal klachtenregistratiesysteem gekomen, in plaats van 14 verschillende systemen die op deelgebieden klachten registreerden. Volgens Selz-Bakker wil een klant die belt met een vraag of klacht, een medewerker aan de lijn krijgen die meedenkt. Ieder contact draait volgens haar dan ook om de beleving van de klant.

Bij NPS hanteert KPN zowel een topdown- als een bottom-upstrategie. De top-dowaanpak biedt een strategische blik op de markt. Er wordt bij deze aanpak gebruik gemaakt van gemiddelde Nederlanders die tal van vragen moeten beantwoorden. Bij de aanpak van onderaf draait het om operationeel contact met de klant. Na ieder contactmoment kan de klant via een automatisch menu vragen beantwoorden en cijfers geven voor de serviceverlening.

Bron(nen):
Telecommerce magazine (15-4-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10