IQ heeft in samenwerking met het intermediair Buitenlanddesk en de risicodragers Hiscox en Londeon het concept Holiday Home ontwikkeld. Het betreft een inboedel- en opstalverzekering voor Nederlanders met een huis in het buitenland. Dat is geen uniek product, maar IQ is de enige aanbieder die het product nadrukkelijk promoot bij de doelgroep. IQ was bijvoorbeeld aanwezig op de beurs Second Home. Voor een juweliersketen heeft IQ de Rolex Polis ontwikkeld. Delta Lloyd treedt bij deze polis op als risicodrager.
Harry Havinga, commercieel directeur bij IQ, merkt dat verzekeraars niet graag risico`s accepteren als daar geen schadestatistieken van voorhanden zijn. Hij vindt dat jammer en spoort verzekeraars aan om ook eens iets nieuws te durven proberen. Naast innovatie is risicobeheer een speerpunt van IQ. Tussenpersonen kunnen via IQ de beginselen van risicomanagmenet onder de knie krijgen.
Bron(nen): VVP Weekblad voor financiële dienstverleners (11-2-2009)