zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Met kennis van de klant dringt Florius uitstroom terug



Door kennis over klanten te vergaren werd een `retentietool` ontwikkeld. VODW Marketing achterhaalde onder meer wat voor hypotheek klanten afsluiten, welk rentetarief daarbij hoort, wat hun gezinssamenstelling is en waar ze wonen. Florius kan nu voorspellen welke klanten een overstap overwegen, en daar pro-actief op reageren. Bijvoorbeeld door klanten in deze economisch onzekere tijd te wijzen op het nieuwe bankspaarproduct. Daarnaast wil Florius `nieuwe communicatiemomenten creëren`, onder meer met een digitale nieuwsbrief. Ook gaat Florius verloren klanten achter de broek zitten en proberen terug te halen.

Volgens Van Duren is het niet altijd eenvoudig haar collega`s, vooral die van de verkoopafdeling, te overtuigen van het nut van retentiebeheer. Dat komt doordat het beleid op de lange termijn rendeert, terwijl veel mensen direct resultaat willen zien.

Bron(nen):
Adforesult (april 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10