zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Schade-expert moet fungeren als ambassadeur van verzekeraar



Experts moeten beseffen dat de verzekerden een traumatische ervaring achter de rug hebben. Ze zijn bijvoorbeeld betrokken geweest bij een auto-ongeval of hun huis is uitgebrand. Böttcher zou graag zien dat experts de tijd nemen om de verzekerde uit te leggen wat hij wel en niet kan verwachten. Verzekeraars richten zich echter op kostenbesparingen en voor bulkschade schrijven ze als het ware de hoogte van de declaraties voor. Daardoor is er geen ruimte voor een gesprek tussen expert en verzekerde.

De voorzitter betreurt het dat schadebehandeling in de branche wordt gezien als kostenpost en administratief proces. Hij beschouwt het juist als een belangrijk relatiemoment, en volgens hem is het ook voor de kostenkant gunstig om de expert meer ruimte te geven.

Bron(nen):
Verzekeringsblad (12-2-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10