zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Recessie zorgt voor meer baarden



De trend lijkt slecht nieuws voor fabrikanten van scheerproducten, maar dat valt mee. Philips meldt dat de verkoop van scheerapparaten waarmee baardgroei in toom kan worden gehouden in 2008 met 3% steeg. Multipurpose kits zijn het populairst. De verkoop nam met 4% toe, terwijl die van reguliere scheerapparaten stagneerde. Norelco profiteerde buitensporig van de nieuwe baardentrend: de verkoop van verzorgingsproducten steeg in 2008 met 24%. Vooral het aantal nieuwe gebruikers groeide aanzienlijk. Alleen producten voor nat scheren zoals die van Gillette lopen minder goed, maar dat verandert snel genoeg als de stemming omslaat.

Volgens Rodney Cutler, grooming editor bij Esquire en eigenaar van een haarsalon in New York, speelt nog een andere trend mee bij de populariteit van baarden: er is een hang naar natuurlijk, organisch en casual. Die werd het eerst in Hollywood zichtbaar en verspreidt zich nu ook onder andere mannen.

Bron(nen):
Advertising Age (6-4-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10