zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

CEO onderschat effect van online berichtgeving



Slechts 56% van de ondervraagde ceo`s is zich bewust van de reputatieschade die kan worden veroorzaakt door online lekken van vertrouwelijke informatie, verkeerd geadresseerde e-mails en negatieve verhalen van medewerkers en bloggers. Bijna driekwart van de ceo`s heeft meer vertrouwen in de traditionele media dan in de nieuwe media. Nog geen 40% van de ceo`s googelt regelmatig zijn eigen naam. De communicatieprofessional moet de ceo dus nog overtuigen van de risico`s. Volgens dr. Leslie Gaines-Ross, chief reputation strategist bij Weber Shandwick, moet de communicatieprofessional vooral investeren in de vertrouwensrelatie met de directie. Daarnaast moet men regelmatig een `rondje internet` maken om te zien wat er over het bedrijf wordt gezegd. Verder zou eigenlijk ieder bedrijf een mediahandboek moeten hebben.

Wanneer het gaat om het beoordelen van reputaties, beschouwen de managers internet vooral als een middel om onderzoek te doen naar zakelijke rivalen (64%) en partners (60%), het opvangen van reacties van klanten (63%) en het verkennen van nieuwe werkmogelijkheden (60%).

Bron(nen):
Communicatie (april 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10